Skylanders SuperChargers kører ræs i børnenes fantasi Artikler

Vi har taget en snak med Guha Bala fra spilfirmaet Vicarious Visions om det kommende Skylanders SuperChargers

Den 25 september træder Skylanders bogstaveligt talt speederen i bund, når det femte spil i serien lander på butikkernes hylder. I Skylanders SuperChargers får Skylanders-figurerne nemlig mulighed for at sætte sig til rette i 20 vidt forskellige fartøjer, når der skal køres ræs i spillets virtuelle verden.

”Vi startede med at tage udgangspunkt i børnenes fantasi. Når et barn tænker på fartøjer, så starter de måske med at tænke på en bil eller en motorcykel, men fantasien kommer hurtigt til at omfatte en båd, ubåd, helikopter eller et jetfly. Den variation ville vi gerne have med i Skylanders SuperChargers,” fortæller Guha Bala, direktør for spiludvikleren Vicarious Visions, der står bag årets Skylanders-udgivelse.

Læs også: Skylanders for begyndere

Alle Skylanders skal ud og køre

For ikke at udelukke en eneste Skylanders fra at deltage i spillets vilde ræs, så er alle de over 300 forskellige figurer, der indtil videre er udgivet, i stand til at bruge de 20 SuperChargers-fartøjer – inde i den virtuelle verden vel og mærke. Rent fysisk bliver det nemlig ikke muligt at placere figurerne i fartøjerne, forklarer Guha Bala.

“Vi har valgt en løsning, hvor fartøjerne i Skylanders SuperChargers skal placeres på portalen ved siden af Skylanders-figurerne. Hvis figurerne skulle have siddet fysisk i bilerne, så havde vi været nødt til at fravælge understøttelse for en lang række af de tidligere lancerede figurer, og fartøjerne var endt med at blive alt for store med alt for små figurer. Fartøjernes nuværende størrelse fungerer godt, der er plads til detaljer, de er solide, og hvor det giver mening, kan for eksempel hjul eller propeller dreje rundt.”

Læs også: Donkey Kong og Bowser gæster Skylanders SuperChargers 

Det gælder om at imponere børnene

Guha Bala beskriver arbejdet med at skabe de enkelte Skylanders-figurer og deres fartøjer, som noget af det mest spændende ved at udvikle et nyt spil i serien: ”Vi vil gerne have, at hver enkel figur er karakteristisk og speciel – noget du kun kan finde i Skylands.”

Fordi Skylanders er et spil, starter udviklerholdet med at kigge på, hvordan de enkelte ideer til figurer kan fungere i spilverdenen. Der laves skitser, som igen videreudvikles med farver og fysiske 3D-printede prototyper.

Undervejs i hele designprocessen bliver de nye koncepter vist frem til børn i målgruppen, så spiludviklerne bedre kan få en forståelse for, hvad der fungerer, og hvad der skal forbedres.

”Det er vidunderligt, når vi virkelig kan imponere de børn, som tester de ting vi laver,” siger Guha Bala.

I det hele taget holder Guha Bala og hans hold af spiludviklere meget af at få respons fra Skylanders unge fans, netop fordi det sjældent handler om, hvad der kunne være anderledes eller bedre i spillene, men i langt højere grad om de historier børnene selv digter om deres yndlingsfigurer.

”At tilskynde børns kreativitet er noget af det mest tilfredsstillende ved at lave Skylanders,” slutter Guha Bala.

 

Herunder kan du se traileren for Skylanders SuperChargers

 

Kommentarer

Skrevet af

Thomas Berger

REDAKTØR: Har igennem en årrække skrevet om alt fra computerspil og forbrugerelektronik til tegneserier og ikke mindst legetøj i både aviser og magasiner, og besøger hellere legetøjsbutikker end museer på en ferie. Far til to.

    Tags: , , ,