fbpx

Mattel vil lære de yngste at programmere med Code-a-Pillar

/
/
img

Fisher-Prices Code-a-Pillar skal lære børn om de grundlæggende principper i programmering

Code-a-PillarDet er aldrig for tidligt at lære at programmere. Eller i hvert fald at få en grundlæggende forståelse den logiske tankegang, som ligger til grund for blandt andet programmering – så længe det er pakket ind i sjov og leg.

Det er filosofien bag kålormen Code-a-Pillar, som Mattel netop har præsenteres på teknologimessen CES, der løber af stablen i Las Vegas i disse dage.

Code-a-Pillar er en del af Mattels Fisher-Price-legetøjsserie, og er således primært rettet mod børn i førskolealderen.

Hver af kålormens otte led repræsenterer en kommando som for eksempel får Code-a-Pillar til at dreje, køre ligefrem, vende om eller sige en lyd. Barnet kan så klikke de leddene sammen i hvilken som helst rækkefølge. Når der trykkes på startknappen, er det leddenes rækkefølge der afgør, hvordan kålormen bevæger sig.

Code-a-Pillar lanceres efter planen i USA til efteråret til en pris på 49,99 dollar (cirka 350 kr.). Hvornår kålormen dukker op i de danske butikker ved vi ikke.

This div height required for enabling the sticky sidebar
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :